Nyilván nem az egyetlen szálláshelyet működteted egy településen, vagy régióban, adódhat tehát a vágy, hogy megkülönböztesd magad a többi szállásadótól, apartmantól, vendégháztól vagy akár panziótól. Íme 5 tipp arra, hogy emlékezzenek Rád a vendégek!
1. tipp – Legyen stílusod!
A vendégekkel való találkozás minden egyes momentuma része a stílusodnak. Igyekezz összhangot teremteni a logód, a weboldalad – facebook oldalad, e-mailjeid és persze a vendégház, vendégszoba milliője között. A vendégek imádják, ha egy helynek van egy egységes stílusa, ez az, amibe megéri befektetni!

2. tipp – Fektess be a fotókba!
Talán Veled is előfordult, hogy böngészted a szallas.hu kínálatát, és 10-20 teljesen egyforma szálláshely közül kellett választani, ha ezek hasonló árban és értékeléssel kínálták magukat, akkor talán pillanatnyi érzelmeiden múlt, hogy melyiket választottad. A vendégek, csakúgy, mint az ingatlanvásárlók, alapvetően érzelmi alapon döntenek. Beleszeretnek egy helybe, elképzelik magukat és oda akarnak menni.

3. tipp – Mindig adj többet annál, amit ígértél!
A vendégek örülnek, ha azt kapják, amit a hirdetésben láttak, azt viszont imádják, ha még ennél is többet kapnak. Készülj olyan ajándékokkal, ami meglepetés lehet, tehát nem számítanak rá. Ilyen lehet egy üveg üdvözlőbor, csokoládé, ingyenes tea és kávé, fürdősó bekészítés, egy csokor élővirág, egy ingyenes térkép, vagy egy kupon a közeli étterembe.

4. tipp – Kerüld el a „futószalagos” vendégház hangulatot!
A vendégek imádják, ha egy szállás nem csak egy szépen kialakított hely a pihenésre, de érzik rajta a házigazda szeretetét és vendégvárását. Sok kis figyelmességgel lehet elérni, hogy a vendégek ne futószalagon érkező vendégként használjanak egy szállást, érezzék magukat megszólítva.
Ez már az érkezést megelőző kommunikációnál fontos szempont – vagyis, hogy emlékezzünk a vendég nevére, a saját arculatunkat tükröző szemléletben kommunikáljunk vele, ugyanakkor maradjunk személyesek, mintha egy kedves ismerőst fogadnánk.
Jó ötlet lehet érkezésnél az üdvözlő ajándék (cukorka, csokoládé, bor, tea) bekészítés mellé egy névre szóló levelet tenni, amin néhány kedves szóval fogadjuk a vendéget – különösen akkor, ha esetleg önállóan jut be a helyszínre vagy személyesen nem mi fogadjuk. Ha a vendégek valamilyen neves eseményt ünnepelnek – születésnap, házassági évforduló, ünnepnap – akkor kis kártyával és apró figyelmességekkel köszönthetjük fel őket.

5. tipp – Legyen rajongótáborod, legyél insta helyszín!
Semmi sem tesz jobbat egy vendégház üzletnek, mint az, ha beszélnek róla. Kezdd el kommunikálni magad facebookon, instagramon, vagy akár a környező településeken és érd el, hogy megismerjenek és beszéljenek rólad!
Az INSTAGRAM sajátos felület, a közösség gyorsan felkap egy-egy helyet, ha sokan betaggelik, hivatkoznak rá. Érd el, hogy vendégeid szívesen töltsenek fel fotókat, szállásodra, vendégházadra, vagy a környékbeli nevezetességekre hivatkozva.
Ennek nagyszerű módja, hogy egy insta-friendly spotot hozol létre valahol – tehát olyan hátteret, ami előtt jó fotókat lehet készíteni, és maga a háttér, egyfajta reklám is lesz neked!

Olvasd el cikkünket A közösségi média „spot” kialakítása témában!