A koronavírus járvány mindannyiunk életében változást hozott, bár nem mindenkit érintett egyforma mértékben. Az biztos, hogy a turizmus az egyik nagy vesztese a járványnak, és a korlátozások révén megváltoztak a vendégigények is 2021-ben.
Nem politikai és gazdasági, hanem vendég oldalról nézzük a 2021-es évet, főként a hasonló tendenciát mutató 2020-as év tapasztalatai birtokában.
Az utazási korlátozások miatt a belföldi turizmus iránti igény hatalmasra nőtt. 2020-ban egy vendégéjszaka ára dupla annyiba is kerülhetett, mint a korábbi években, tekintettel arra, hogy a külföldre utazó vendégek is belföldön költötték el a pénzüket.
Mivel a kereslet a magyarországi szálláshelyek iránt óriásira nőtt, a szállások ára is nőtt, a verseny pedig óriási volt.
Ezután jött a belföldi turizmus számára a feketeleves, a 2020-as nyári és őszi szezon pörgése és telítettsége után teljes bojkott a belföldi, magáncélú utazásokra.
Trükkös ember a magyar, hiszen a bátrak ezután is utaztak, és meg is szálltak, üzleti utazókén pozícionálva magukat. Ez pedig nem is annyira nagy trükk, hiszen a szabályzások szerint üzleti célú egy út, ha haszonszerzésre irányul (tehát utazhatunk piackutatási, tárgyalási, tanulási céllal is), ráadásul a minket számonkérő hatóságnak nem kötelező bevallanunk az utazás pontos célját, hiszen az üzleti titok. A szálláshelyek kicsit nagyobb kockázatot vállalnak ilyenkor, hiszen a szabályzás szerint akár fél éves bezárás is lehet a büntetés, ha kiderül, hogy szabadidős vendégeket fogadtunk. Lényeg a lényeg, érdemes elkérni a vendégtől az üzleti célú útra vonatkozó nyilatkozatot!
Szóval vannak, akik kockáztatnak, de a nagy tömegeket persze visszavetette ez a korlátozás. A hotelek, vendégházak a wellness részleg lezárásával igyekeznek legitimálni azt, hogy vendégeik nem szabadidős, hanem üzleti utazók.
Feltételezhető, hogy 2021 nyarán ugyanaz a jelenség fog lejátszódni, mint 2020-ban, május-júniusban újra kinyitnak a szállodák és lehet szabadidős vendégeket fogadni, hiszen GDP is van a világon.
Hogyan változtak meg a vendégigények a járvány hatására?
Az alapvető változás vendégházas fórumokon azonnal tetten érhető: a legújabb vendégigény a wellness lehetőség, még a legkisebb vendégházakban is.
A wellness-szállodákat a járvány miatt kerülő vendégek fokozatosan a privát szálláshelyek felé fordultak, ugyanakkor szeretnék ugyanazt az élményt kapni, mint egy hotelben. Megjelentek a „vendégházat keresünk jacuzzi, szauna használati lehetőséggel” keresések, és nem csak, hogy megjelentek, 10 keresőből 7 wellnesst akar. A vendégek biztonságosabbnak érzik az egyéni szálláshelyeket, ugyanakkor szeretnének lazulni úgy, mint egy wellness szállodában.
A wellness azonban nem kis befektetés egy privát szálláshelynek, ráadásul az egy vendégre eső rezsi is óriási. Szauna áramfogyasztás, takarítás, jacuzzi takarítás, szűrőcsere, dézsafürdő üzemeltetése vagyis a szállásadói rendelkezésre állás, ha a wellness kapcsán bármi elromlik, vagy a vendég nem tudja használni a berendezéseket.
Minden bizonnyal sokan választják a wellness szolgáltatást, ha vendégházat keresnek, azonban a wellness hiányát is lehet kompenzálni extra figyelmességgel és minőségi szolgáltatással.
Upgrade-elhetjük a fürdőszobát kényelmes káddal, extra fürdőköpennyel, kiegészítőkkel, kínálhatunk reggelit, beszerezhetünk egy profi kávégépet, vagy feltuningolhatjuk a teraszt és a kertet mindenféle kényelmi és stílusos eszközökkel, kanapéval, tűzrakóhellyel, játékeszközökkel.
Szerencsére már belföldön is látható az a jelenség, hogy a vendégek egyre többet hajlandóak fizetni a kis szálláshelyeken is, és a magasabb befektetés a magasabb vendégéjszaka árban fog megtérülni.
Nem beszélve arról, hogy hiába a jacuzzi, ha a szállásadó nem válaszol a kérdésekre, ha nincs makulátlan tisztaság a házban, ha kényelmetlen a matrac.
A vendégek elsősorban kényelemre vágynak, szép környezetre, és egyre több olyan extrára, amire nem számítanak. Ezekkel az apró figyelmességekkel felejthetetlen vendégélményt nyújtunk és a vendégeink tovább fognak ajánlani minket!
Olvasd el cikkünket arról, hogy mi az az 5 dolog, amivel prémium szálláshelyet tudsz létrehozni!